MESSY MARRIAGE

Friday, August 31, 2018



helgens bröllop hade inbjudan från ett collab. jag har med bliss and bone dessutom, man tackar.
Ni vet syskonparet i filmen Fyra Bröllop och en Begravning,
dem där det är oräkneliga «fuck..!»s och «fuck it..!»s under diverse
morgnar när de klär på sig springandes alternativt akrobatiskt i bilen, på väg till
precis varenda bröllop de ska på. Dem kunde vi lätt bott med och passat
in som handen i den plötsligt fläckiga vita handsken.
Vi ska till idylliska Cotswolds på bröllop i helgen och sedan
på överraskningsresa till Mexiko. Det är jag som är överraskad,
både över resan och att livet plötsligt hunnit till fyrtio.

Jag packar flortunn, pigg klänning för engelska landsbygden
och leopard för Mexiko & pantertants-födelsedag.
Cassius packning är än så länge mest som installationer runt om i hemmet,
jag har mer jobb att hinna med, lite ängslighet att stoppa undan, och de där
napparna vi skulle sluta med får nog hänga med till Tulum om det här ska gå vägen.
Jag tror vi alla behöver lite lägligare avvänjning på den fredsmäklaren. 


öar av lugn i stormen
Jag påminner mig själv att vi alla är akrobater som går på lina
och försöker hålla balansen. Fast idag känner jag mig lite
som en clown med sorgkant. 





0 comments: