I KRÄFTANS TID

Thursday, June 28, 2018



Solen har gått in i kräftan, så heter det.
Det låter lite som poesi för mig. Jag kan inte mycket alls om astrologi.
Då och då läser jag mitt horoskop, allra mest på kul, även om jag
kan bli sådär att jag tycker allt jag läser då, stämmer.
Jag läste idag att solen står i kräftan. Från den 21a Juni till den 22a Juli
ska den befinna sig där bland stjärnorna. Det inre livets kräftsäsong. Strax innan
helt andra kräftor börjar leka och vi nordbor hänger upp brinnande papperssolar och
får de där stora röda klorna att digna bland dillblommor & spirituosa.

Den här kräftans tid är något annat och det sägs att den är en
emotionell berg-och-dalbana. Vart skriver jag under..?
Jag är inte ens i närheten av att klara av att hantera min ledsamhet, nostalgi,
frustration, längtan, oro eller ens kärlek just nu och känner mig många dagar
alldeles tom - och som om jag ska explodera - på en och samma gång.
En bomb svullen av motstridiga tankar och förbryllande känslor.

Jag läser vidare att vare sig vi väljer att kännas vid det eller inte,
så bär vattentecknet kräftan våra känslor upp nästan till ytan, just utom räckhåll.
Du är inte galen. Du känner bara saker Du tryckt undan ett tag.
Jag är jungfru och får rådet KÄRLEK i kräftans tid.
Låt Dina uttalanden och val drivas av kärlek.
Ge utan att bekymra Dig över ömsesidighet. Du har redan mer än nog.
Det låter ju som bra ledstjärnor, vart solen än står.


x


1, 2 & 3 | jag fotograferar lina lindholm i paris för makers and muse
4 | självporträtt bortom kräftans grepp
råd & astroligi om kräftans tid från gala darling & ELLE







0 comments: